Menu główne

Sprawozdanie

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU

„ TRZYMAJ FORMĘ”

W ROKU SZKOLNYM 2011/2012

W drugim półroczu roku szkolnego 2011/2012 w Szkole Podstawowej

w Minodze był realizowany projekt edukacyjny „Żyj zdrowo, ruszaj się” w ramach programu „Trzymaj Formę”. Do realizacji wszystkich zaplanowanych zadań włączyli się uczniowie, nauczyciele, a także rodzice naszych wychowanków.

W ramach projektu zorganizowane zostały różne akcje, imprezy, konkursy, zawody sportowe np.: Gminne mistrzostwa w unihokeju, Akcja „Owoce w szkole” Konkurs językowy pod hasłem „Wiem co jem, jedzmy owoce , warzywa, mój ulubiony sport”, konkurs na sałatkę wiosenną oraz  podsumowujący projekt wielobój rodzinny podczas pikniku szkolnego /konkurencje sprawnościowo-sportowe, mecz piłkarski uczniowie kontra rodzice/.

Uczniowie prezentowali wyniki swojej pracy w formie plakatów, prezentacji multimedialnej.
  Nauczyciele (w oparciu m.in. o materiały przekazane przez PSSE w Krakowie) na lekcjach przyrody, języka angielskiego, wychowania fizycznego oraz na lekcjach wychowawczych i świetlicach, omawiali tematykę dotyczącą zdrowego odżywiania, a także roli jakom pełni w naszym życiu aktywny wypoczynek

i dobra kondycja fizyczna. Nauczyciel wychowania fizycznego prowadził systematycznie zajęcia przygotowujące uczniów do gminnych zawodów sportowych.
Były organizowane dla naszych uczniów wyjazdy na basen, do parku wodnego, a także wycieczki rowerowe i turystyczno – krajobrazowe promując tym samym wśród naszych uczniów modę na aktywny styl życia. W realizację projektu włączyli się również rodzice startując w sportowym wieloboju rodzinnym oraz udzielając pomocy przy organizacji zdrowych poczęstunków dla uczniów w trakcie odbywającego się pikniku.

 Szkolny pedagog na zajęciach z uczniami przeprowadzali pogadanki tematyczne.
  Dzięki realizacji w naszej szkole Projektu Edukacyjnego „Żyj zdrowo, ruszaj się” odbywającego się w ramach realizacji programu „Trzymaj Formę” uczniowie wiedzą min: jakie produkty należy spożywać, a jakich należy unikać, co oznaczają symbole na opakowaniach produktów żywnościowych, jak ważne dla organizmu jest spożywanie warzyw i owoców, co to jest piramida zdrowia, jak ważną sprawą dla organizmu jest systematyczna aktywność fizyczna, potrafią ocenić swoja sprawność fizyczna na podstawie testów. Znają ćwiczenia kształtują poszczególne partie mięśni, korzystają bezpiecznie

z obiektów i sprzętu sportowego oraz każdy uczeń jest odpowiedzialny za swoje zdrowie i aktywność fizyczną w życiu obecnym i przyszłym.

Uczniowie zyskali również umiejętności przygotowywania zdrowych posiłków, układania prawidłowego jadłospisu, wykonania porannej gimnastyki oraz planowania spędzania wolnego czasu w sposób aktywny.

Wycieczki
   

Zawody szkolne, międzyszkolne

 

Wyjazdy na basen

Gazetki

Piknik szkolny –podsumowanie, rozdanie nagród

Podziel się na:
  • Facebook
  • email
  • Gadu-Gadu Live